понеділок, 3 лютого 2014 р.

Електронна пошта


     Електронна пошта –це популярний сервіс в інтернеті,що робить можливим обмін даними,будь-якого змісту.
 Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення ,але й документи,графіку,аудіо-,відео файли,програми тощо..Після відправленого повідомлення,як правило,у вигляді звичайного тексту,адресат отримує його на свій комп’ютер через деякий період часу,і знайомиться з ним,коли йому буде зручно.
Електронна пошта похожа на звичайну пошту. Звичайний лист складається із конверта,на якому зазначена адреса отримувача і стоять штампи поштових відділень шляху слідування та вмісту – власне листа. Електронний лист складається із заголовків,які містять службову інформацію (про автора листа, отримувача, шлях проходження листа), які служать, умовно кажучи, конвертом, та власне- вміст самого листа. За аналогією зі звичайним листом, відповідним методом можна внести в електронний лист інформацію якого-небудь іншого роду, наприклад, фотографію тощо.. Звичайний лист може не дійти до адресата або дійти з запізненням, — аналогічно і електронний лист. Звичайний лист доволі дешевий, а електронна пошта — найдешевший вид зв'язку. Електронна пошта повторює переваги (простоту, дешевизну, можливість пересилання нетекстової інформації, можливість підписати і зашифрувати лист) та недоліки (негарантований час пересилки, можливість доступу для третіх осіб під час пересилки, неінтерактивність) звичайної пошти. Проте у них є і суттєві відмінності. Вартість пересилки звичайної пошти у значній мірі залежить від того, куди вона повинна бути доставлена, її розміру та типу. У електронної пошти такої залежності або немає, або вона досить невідчутна. Електронний лист можна шифрувати та підписувати надійніше та зручніше, ніж лист на папері — для останнього, власне, взагалі не існує загальноприйнятих засобів шифровки. Швидкість доставки електронних листів набагато вища, ніж паперових, та мінімальний час проходження незрівнянно менший. Загалом в залежності від розміру листа та швидкості каналу зв'язку доставка електронного листа триває в середньому від кількох секунд до кількох хвилин. Щоправда, можуть бути затримки через збої в поштових серверах. Загальний розвиток електронної пошти йшов через розвиток локальної взаємодії користувачів на системах, що розраховані на багато користувачів. Користувачі могли, використовуючи програму mail (або її еквівалент), пересилати один одному повідомлення у межах одного мейнфрейма (великого комп'ютера). Наступним кроком стала можливость переслати повідомлення користувача на інші машини — для цього використовувалася ім'я машини та ім'я користувача на машині. Адреса могла записуватися у вигляді foo!joe (користувач joe на комп'ютері foo).
Функціонування електронної пошти побудовано на принципі клієнт-сервер, стандартному для більшості мережевих сервісів. Для обміну листами з поштовим сервером , потрібна спеціальна програма-клієнт. Існує багато різних програм-клієнтів електронної пошти, які можуть відрізнятися окремими функціями, можливостями та інтерфейсом, в тому числі й такі, що працюють на сервері (в режимі on-line). Проте загальні функції у більшості пакетів однакові. До них можна віднести:
·                    підготовка тексту;
·                    імпорт файлів-додатків;
·                    відправка листа;
·                    перегляд і збереження кореспонденції;
·                    знищення кореспонденції;
·                    підготовка відповіді;
·                    коментування і пересилка інформації;

·                    експорт файлів-додатків.

Немає коментарів:

Дописати коментар